Scrollbar bij Nieuwe tickets (dashboard)

WebChamp
OTRS newbie
OTRS Version?: 3.0.10
Real Name: Richard Pieterse

Scrollbar bij Nieuwe tickets (dashboard)

Postby WebChamp » 04 Dec 2011, 00:45

Beste OTRS,

Het verbaasde me dat er geen scrollbar in het Nieuwe tickets gedeelte van het dashboard zit.
In plaats daarvan zag ik een 1 2 3 4 om de 4 pagina's van 10 tickets te kunnen bekijken.

Welke optie zal ik in/uitschakelen om er een scrolbar van te maken?

Wat ik ook mis in dit scherm is een sorteer mogelijkheid.
De nieuwste ticket staat standaard altijd bovenaan terwijl ik vaak sterk geinteresseerd ben in de oudere tickets.
Is daar ook een switch voor of moet ik hiervoor de code in?

Mvg.,
Richard

Mike_B
Moderator
OTRS Version?: CVS HEAD

Re: Scrollbar bij Nieuwe tickets (dashboard)

Postby Mike_B » 07 Dec 2011, 10:59

Hoi Richard!

Er is geen scrollbar-mogelijkheid op dit moment in het dashboard, wat je wel kunt doen is het aantal tickets dat tegelijk getoond wordt aanpassen dmv je voorkeuren. Je kan dit bereiken door met de muis over de rechterbovenhoek van het widget te 'hoveren' en naar de instellingen te gaan.

Sorteren kan door de beheerder onder SysConfig > Ticket > Agent::Dashboard worden ingesteld, niet door de gebruikers.

Voor de komende OTRS versie (dan bedoel ik de versie NA OTRS 3.1) ben ik aan het lobbyen voor een dashboard en overviews gebaseerd op jQuery Grid (wat nu nog niet af is) - dat levert de mogelijkheid voor de gebruiker om te scrollen, sorteren, kolommen te kiezen et cetera. Als je zou willen assisteren daarbij, door middel van code of financiele steun - is dat van harte welkom!

Groet,
--
Michiel
huntingbears.nl - @michielbeijen on Twitter

WebChamp
OTRS newbie
OTRS Version?: 3.0.10
Real Name: Richard Pieterse

Re: Scrollbar bij Nieuwe tickets (dashboard)

Postby WebChamp » 14 Dec 2011, 10:16

Hoi Michiel! Thanks.

Inmiddels wat vorderingen gemaakt.
- kolom Queue en Create datum/tijd opgenomen in de lijsten van het dashboard door een template file aan te vullen.

Ik vond ook ergens een algemene instelling en toon nu 15 tickets per keer in de dashboard lijst.
Sortering is next, maar minder prio, want we wennen al aan de huidige sortering.

Door wat met rechten van groepen en wachtrijen te husselen, hebben we het aantal toegwezen tickets
ook al overzichtelijker op het dashboard. De "Mijn wachtrijen" is daarbij heel waardevol.

Een van de andere tips was het "Assign to Trash Queue" en de Trash via automatische actie laten legen.
Dit gaat sneller dan het handmatig sluiten van spam tickets.

OTRS heeft in elk geval al voor heel veel structuur en opschoning gezorgd.
Elke inkomende mail wordt nu echt beoordeeld in plaats van alleen beantwoord.

Of we kunnen bijdragen in de code valt te bezien.
Mochten we een oplossing bouwen voor iets wat er nog niet is, laat ik het je weten.

Groeten, Richard

Return to “Hulp”